Сторінка психолога
ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ЗДО №18
Загородська Віта Іллівна
Освіта: вища
Кваліфікаційна категорія: "спеціаліст другої категорії"
Педагогічний стаж: 23 роки
Якщо Ви хочете, щоб життя посміхалося Вам, подаруйте йому спочатку свій гарний настрій
Бенедикт Спіноза
Моя сторінка в першу чергу адресована тим, хто зацікавлений у
гармонійному всебічному розвитку дітей дошкільного віку.
Дитячий психолог - фахівець, який допомогає дорослим зрозуміти, що
відбувається з їхньою дитиною і з ними. Робота йде як з дітьми, так і з
дорослими щодо виявлення проблеми і пошуку рішень.
Психологічне консультування дітей - це особлива форма допомоги сім'ї з
боку психолога, орієнтована на подолання життєвих труднощів дітей та їх
батьків.
Завдання дитячого психолога - створити умови, в яких Вам буде
простіше і зрозуміліше побачити себе і життя своєї родини з боку,
усвідомити, які установки і дії створюють проблеми.
Мета консультування - вирішити проблему, що виникла у дитини
шляхом аналізу ситуації, що склалася, знаходження балансу у взаєминах і
відновлення сприятливого психологічного клімату в родині.
Дитячий психолог працює з актуальним станом дитини і батька,
проводить первинну діагностику, задає питання про життєвій ситуації і
структуру сім'ї.
У процесі спілкування психолог створює умови для того, щоб клієнт
(батько-дитина) усвідомив свою проблему, зрозумів її причини і знайшов
рішення.
Форми роботи дитячого психолога:
• індивідуальна (у тому числі ігрова, пісочна терапія, арттерапія тощо) і групова (дитячі тренінги);
• психологічна робота в контексті сім'ї (спільна робота дитини і батьків)
В яких напрямках працює дитячий психолог:
- Дитяче індивідуальне психологічне консультування;
- Психологічна корекція дитячих особистісних порушень, таких як примхливість, агресія, замкнутість тощо;
- Розвиваючі заняття як індивідуальні, так і групові. Це заняття з розвитку пам'яті, мислення, уваги тощо;
- Індивідуальна психологічна діагностика особистості дитини, рівня психічних процесів, а також рівня підготовленості до школи;
- Консультування батьків з питань виховання та розвитку дітей.
З якими проблемами працює дитячий психолог:
1)Це соціальні ситуації: дитина йде в дитячий садок, розлучення батьків,
смерть когось із близьких, поява нового члена сім'ї, випадки сексуального
або психічного насильства над дитиною, серйозна хвороба дитини або
когось із близьких людей, переїзд на нове місце проживання тощо;
2) Агресія, замкнутість, примхливість, нав'язливі дії, сором'язливість, підвищена образливість, упертість, тощо;
3) Страхи і тривожність дитини;
4) Проблеми адаптації;
5)Проблеми спілкування з однолітками;
6)Патологічні звички: кусання або гризіння нігтів, смоктання предметів, онанізм тощо;
7)Рівень психічних процесів (пам'ять, увага, мислення) не відповідає віку дитини;
8)Проблеми логопедичного характеру (усунення психологічних наслідків);
9) Безпорадність батьків, втрата контролю над ситуацією.
ПРАВИЛА ЕФЕКТИВНОГО ВИХОВАННЯ!
Без принижень дитини
Приниження руйнують позитивну самооцінку. Малюк починає відчувати провину за те, що він живе на світі.
У результаті може вирости глибоко нещасна людина.
Без погроз
Погрози змушують дитину боятися й ненавидіти дорослого, який їй погрожує.
Від погроз дитина не перестане поводитися абияк, а якщо навіть і перестане, то лише в присутності дорослого, але потім обов’язково «відіграється».
Без вимагання обіцянки загрозами
Обіцянка, як і погроза, відноситься до майбутнього — коли ще вона здійсниться? А дитина живе сьогодні, в теперішньому часі. Насильне вимагання обіцянок розвине в ній почуття провини, або цинічність у словах та справах.
Нерозумно вимагати негайної покірності
Дитина не робот і не зомбі. Їй потрібен час, щоб зрозуміти й прийняти чи н прийняти вашу настанову. Попереджайте малюка, що час гри скоро закінчиться. Навіть у беззастережних обов’язках має лишатися ілюзія самостійності.
Не слід допікати опікуючись
Інакше дитина ніколи не відчує, що може зробити щось сама. А це знижує самооцінку й призводить до формування психологічних комплексів. Окрім цього, зайва опіка привчає дитину до думки, що можна не напружуватися — й так усе для тебе зроблять.
Без сліпого потурання дитині
Чим конкретніші «так» і «ні», тим простіше дитині зрозуміти, чого хоче від неї дорослий. Деякі правила малюк засвоюватиме швидко, інші ж потребуватимуть більше часу й терпіння.
Слід бути послідовним, аби досягнути розуміння.
Дитина не в змозі зрозуміти дорослі «інколи», «можливо», «подекуди» й «лише на свята». Чи можна навчитися переходити дорогу, якби в понеділок, вівторок і четвер червоний колір означав «стоп», а в середу й суботу — «можна перейти»?
Рекомендації в адаптаційний період батькам
дітей раннього віку.
Щоб легше проходило звикання до дитячого саду, ми пропонуємо вам, батькам наступні поради.
1. За місяць до вступу дитини в дитячий садок дотримуйтесь вдома режимних моментів дитячого садка:
a) сніданок о 8.30; обід о 12.00; сон з 13.00 до 15.00; підвечірок 16.00
б) заздалегідь ознайомтеся з меню дитячого саду і по можливості готуйте вдома деякі страви, включаючи в обід повний набір страв (перше, друге, третє);
в) по можливості відучіть дитину від шкідливих звичок: пустушки, пляшки, припиніть використання памперсів;
г) привчіть дитину до самостійності: щоб дитина їла по можливості сама, частково одягалася – натягувала труси, колготи, шкарпетки, взуття, користувалася горщиком.
2. Підберіть дитині зручний одяг і взуття, щоб вони відповідали потрібному розміру.
3. Збираючи дитину в дитячий садок, не квапте її, при цьому самі не дратуйтеся.
4. Приходьте в дитячий сад завчасно, щоб дитина встигла пограти в іграшки до сніданку до 8.00 год.
5. Дитина повинна поступово звикати до режиму в дитячому саду: на початку на 1-2 години, потім, збільшуючи час перебування в дитячому саду до обіду, потім залишатися на цілий день.
6. Привчайтеся з першого дня відвідування дитиною дитячого садка, дотримуватися порядку в дитячій шафці. Всі речі повинні висіти на пришитих петельках, зайвих речей не повинно бути. Всі речі заздалегідь повинні бути позначені, щоб без зусиль дитина і вихователь могли знайти речі вашої дитини.
7. Необхідно вихователю розповісти про індивідуальні особливості своєї дитини, щоб вихователю було легше знайти підхід до неї.
8. Можете своїй дитині давати її іграшки, так як в дитячому саду вони будуть частинкою вашого будинку.
10. Прийшовши з дитиною в дитячий садок, після того як роздягли її, розставання повинно бути швидким і легким.
Більше фото можна побачити тут: https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1282115315566345/
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1282388335539043/
Більше інформації про проведені заходи протягом тижня можна побачити за посиланнями:
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1185652435212634/
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1185809858530225/
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1186382368472974/
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1187158645062013/
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1187831984994679/
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1188928014885076/
https://www.facebook.com/531550123956205/posts/1188943148216896/